CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 23, 2010

Pencen?

Memula aku rasa nak pencen dari blog ni... sebab aku lebih suka membaca apa yang orang tulis, dari menulis, tapi cam rugi plak... so aku tak pencenler.. aku perlu menulis.. so aku kena pikir apa yang aku nak dan perlu tulis.

Sebelum menulis aku kena fikir jugak, aku takut tulisan aku ni akhirnyer akan makan diri aku sendiri. Tulisan ni akan menambah dosa aku... dosa kering yang aku tak nampak. Elok-elok dari tak berdosa, bila orang salah interpret, salah ertikan apa yang aku tulis, jadi fitnah ker ... kan ker jadi dosa untuk aku.. aku jugak yang susah.

lately benda ni yang buat aku stop untuk menulis.. yang kekadang aku rasa rugi. sebab aku tulis kat offline diary aku. yang kekadang aku perlukan coment, riview dan pendapat dari kekawan jugak..

kekadang aku rasa diri ni macam dah cukup pengalaman, bila ada problem insyallah leh handle, bila tiba musibah aku terima dengan reda... tapi sebenarye pengalaman yang aku ada ni ciput jer nak bandingkan dengan orang lain yang lebih ditimpa musibah, yang lebih ditimpa bencana... tu sebab aku suka join forum.. aku suka nak baca apa masalah org tu, cemana dia handle.. tapi aku lokek nak berikan comment atau riview sebab aku rasa ramai lagi forumer-forumer kat luar tu yang boleh beri nasihat yang lebih tajam, yang lebih boleh diterima pakai...

aduh apa yang aku bebel ni.... sebenarnye otak aku kecamuk ni... akal fikiran tak leh terima apa yang berlaku kat oips ni.... apelah nak jadi...

1 comment:

HaniFadil said...

hehe..... kalau akau, tulis blog ada angin ... kadang rajin, kadang tak.. kadang nak tulis, tapi blogger's block pulak...

mula-mula ingat wiwi nak cerita tetang pencen, as in duit pencen tu..

Related Posts with Thumbnails