CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 30, 2010

anak...

hari ni 30hb august.. esok 31 hb.. yeyeyeye... anivesary yang ke tujuh... plan utk esok, nak shopping baju raya utk anak-anak... sian kat derang.. belum shopping satu apa pun lagik...

cakap pasal anak ni memacam benda masuk kepala... anak ni very subjektifkan.. ada ramai anak pun bermasalah.. kurang anak pun problem.. sumer tu terpulang pada didikan kita as parent..

anak-anak aku pulak banyak ragam dan peel nyer, yang sulung ni pompuan... umur dah 5 thn.. pada hemat aku sorang kakak yang sangat baik.. pandai beradik.. sangat pandai.. dalam sumer hal dia mengalah.. tak kisah ler berebut barang ker, berebut channel tv ker.. kena pukul ngan adik ker, end up dia nangis jer bg kat adik sumer benda... compare ngan aku dulu, tidak lah... aku akan rebut dan berebut sampai aku menang...

yang kedua ni plak, sebab sumer org pun ngalah utk dia, sumer pun ikut cakap dia, ada naik tocang sikitler... sangat manja. he is a boy baru setahun 6 bulan umurnyer, baru nak pandai bercakap... 'tatak' for his kakak 'babak' for his bibik... mat kelakar, suka tarik attention org.. sangat active dan buas... dan pada aku he is a handsome boy.. bukan cute... 'huh mama perasan...:-p'

yang ketiag ni... (masih dalam perut) umur 18 minggu... ramai yang nak the baby is 'she', so kakak ada kawan.. yelah all the cuzzie ngan adik sendiri lelaki... kakak pun berharap gak benda yang sama... tadi checkup doctor zarul kata dia ada bird... hehaheha... maknanyer kakak takde kawanler... sian kakak.. menangis dia beria-ria... kakak nak kawan mama.. kakak nak adik pompuan mama... sedih plak aku tengok airmata dia bercucuran... kenalah pujuk... fahamkan dia... bukan kita boleh pilih laki pompuan ni.. allah yang nak bagi ... yang penting baby sempurna dan sihat....

anak-anak... memacam kan.. kuar sorang, kena plan utk derang, didikan utk mereka, islamic brought up cemana, education, babysitter, insurance, investment, duit utk kenduri kahwin... heheh.. nilah dia modern parent...

No comments:

Related Posts with Thumbnails