CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 10, 2010

Versus



Buku ni baru jer aku beli last friday. Kalau buku from Hlovate memang aku tak leh miss.. walaupun cerita dia pada aku stereostype jer... setiap buku cintan yg dia tulih jalan cerita lebih kurang jer,

--> memula jumpa gaduh, tak leh berkawan, tapi dalam diam simpan perasaan, then kawin, then amik masa nak sesuaikan diri, then baru bercinta for real<--


tapi,
aku suka cara penulisan dia, dengan perkataan yang digunakan amat bersahaja, macam cakap seharian.. kekadang ada penulis yang terlalu metafora sampai sendiri pun tak faham. yang paling penting aku suka addin approach dia dalam setiap buku yang ditulis, bersama setiap ayat dan tafsir... yang tu paling suka, sebabkan hlovate nilah aku cam dah tukar genre story book yang aku baca.. aku dah malas nak layan cintan romance jiwang cam books by anis ayuni or dmya hana..

dalam VERSUS, ada satu topik yang diquote secara bersahaja, [ini ayat aku sendiri tau bukan ayat penulis].. 'what is the reason you nak bgth Pa kita nak settle down this Australia ni abang...?'
'bgthlah mereka yang senang nak brought up anak disini, dinegara org dimana islam is minority, kalau anak tanya Ma kenapa org tu tak pakai tudung, we can say sebab mereka kafir, ma kenapa mereka berpelukkan , same reason sebab mereka kafir, tapi di Malaysia, tudung mejadi normal dalam kehidupan, tetapi still tengok wayang, berpegangan tangan, so cemana nak explain pada anak-anak..'


aku pun tak faham cemana masyarakat melayu kita terima stigma bertudung ni.. bila aku layan mentor tengok protegee JO yang bertudung tapi menyanyi begitu aku dah rasa macam tudung hanya utk mentup kepala, bukan utk mentup aurat sipeprempuan itu, aurat zahir dan batin...

hah bendanilah yang aku risaukan... entahlah aku takut nak besarkan anak-anak aku sekarang.. persekitaran kat rumah tu pun dah macam-macam.. aperlagi luar dari kawasan rumah, dan anak dara tu semakin membesar... aku risau ....

risau tak dapat raised up anak yang boleh mendoakan kita bila dah takde nanti.. anak yang dapat sedekahkan fatihah dan yassin.. aku tahu inilah investment yang paling menguntungkan tetapi amat berisiko jika salah instrument yang digunakan..

YA ALLAH LINDUNGILAH ANAK-ANAK KU, JADIKAN MEREKA MANUSIA BERJAYA DIAKHIRAT DAN DIDUNIA, AMEEN.

1 comment:

HaniFadil said...

adik aku yanti adalah peminat setia hlovate nih.

btw, ada award untuk kamu blogger baru yang rajin blogging. Ambil kat blog aku ye.
http://hanifadil.blogspot.com/2010/05/anugerah-buat-kamu.html

Related Posts with Thumbnails