CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 13, 2011

Kakak di denda...

+ " Mama hari ni kakak mesti tak dapat duduk...."
- " kenapa?"
+ " Sebab semalam kakak ngan Maya bercakap, teacher denda.."
- " kakak bercakap masa teacher tngh teach kakak ker.."
+ " bukan kakak... Maya.."
- " Habis tu teacher denda 2 org kenapa....?"
+ " Sebab kakak bercakapler jugak.. tapi waktu lain..."
- " Naper bercakap...?"
+ " kakak dah tahu apa yang teacher teach tu... dah belajar kat smart soleh..."

Inilah conversation aku ngan anak dara sorang tu pagi ni. Terkejut aku sebab masa kat smart soleh tak pernah plak aku dengar kena denda... rupanya minah ni kaki bercakap kat dalam kelas rupanya. Inilah kesan bila dah masuk thn ketiga ke sekolah.

2 tahun sebelum ni aku choose Islamic integrated preschool, sebab aku nak dia tahu asas doa, asas quran... masuk thn ke-3 dia sendiri tak nak.. nak Q-dees katanya, aku turutkan jelah. Baru seminggu lebih kat Qdees ni, dah banyak kali aku dengar dia kena denda... bila ditanya dia cakap cikgu ajar benda yang dia dah tahu...

Yelah bila kita masuk sekolah baru, mesti kena masuk basic class.. tu yg jadi camni. Aku nak kena jumpa teacher dia ni.. kena bincang.. apa nak buat, lagi satu kat Q-dees ni tak de message book utk communication ngan teacher ker....???

Nak kena contact principal ni nampaknya....

3 comments:

Anonymous said...

tu kdg2 x tau bila patut htr anak ke sekolah.. huhuhuhu..

aku plan ms 5 thn br nk suruh masuk taska.. tp.. lama lg tu nk tunggu..

adnoor said...

Za,
anak aku ni masa 4 thn dah sibuk nak sekolah.. menangis-nangis... sian pulak aku.

So aku ikut jelah... tapi yang no 2 ni aku rasa umur 5 yrs kot nanti masuk sekolah.. biar dia duk bergumpal dulu ngan adik dia kat umah puas-puas...

Norita Shaklee said...

pengalaman anak-anak untuk mematangkan mereka....seronok bila anak pandai belajar benda baru bila pulang dari sekolah

Related Posts with Thumbnails