CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 10, 2011

Recycle Menstrual Pad.. or Cloth Pad..?? [ape tuh..?]

Cloth pad [CP]...?

Apa tu. Mungkin bagi kita yang biasa dengan disposable pad tak biasa dengar kot.. diri sendiri ni pun baru jer dengar dalam 2 thn lepas... tu pun lepas berjinak-jinak dengan Cloth Diaper... [jangan tanya apa pulak cloth diaper].

Kenapa aku pilih utk ber CP... sebab banyakler antaranya impian utk selamatkan dunia... [pirrah mabuk..], tapi betul cuba nak selamatkan dunia ni dari sampah sarap yang banyak tu... kekadang kita ni bila membuang tak terfikir pun sampah yang kita buang ambil masa berapa lama nak lupus... takut nanti anak cucu cicit kita bermain ditepi longgokan sampah.. hasil dari kerja kita jugak dulu...

sekarang ni ada bermacam jenis dan brand CP dalam market, pilih jer nak local brand atau overseas. Pilih nak material cemana semua ada, cuma kena sediakan pulus jelah... sebab modal agak mahal, tapi worthit sebab leh tahan lama... dalam 5 thn camtu jangka hayat CP ni...

lagi satu design dan corak material yg digunakan memang menarik... akhir-akhir ni memang banyak pilihan dalam market... sampaikan aku terjumpa yang disposable pad pun bercorak-corak ala-ala CP jugak.. mungkin derang tengok CP ni cantik kot.. so derang tirulah...

Dalam menjayakan misi aku utk berfully CP ni... aku telah memilih local brand, brand pertama aku beli is known as SAFFA Pad . Lepastu aku cuba plak MAMAPATCH dan yang terbaru ni aku try BABY SNOWDROP... ketiga-tiga jenama ni aku memang suka, tapi setiap brand memang ada kelebihan dan kekurangan, tapi tak kisah ler sebab it meet the purpose.. gambar² kat atas tu antara CP collection aku..

so ada berani tak nak bertukar ke CP....? sebab bila join disucssion dalam FB, ramai sangat tak berani.. marilah bertukar.. dont worry takkan ada masalah punya.. kecuali kpd yg malas membasuh...

2 comments:

Farah Jasni said...

Tak berani.. Maleh nak sental.. Hahaha....

adnoor said...

tak yah sental ler sayang... guna science kita belajar dulu... soaked dalam garam for 1 hour... taraarara... dah bersih, Pastu bsuhler pakai sabun...

Related Posts with Thumbnails